8 autobraucēju paradumi, kas bojā mašīnu un tukšo maku

10.08.2017

Ar vadītāja stāža pieaugšanu parādās arī daudz dažādu paradumu, kuri ne vienmēr ir labi. Jo lielāka pieredze vadītājam, jo grūtāk no tiem atbrīvoties. Mēs nolēmām aprakstīt dažus šos kaitīgos paradumus, lai jūs varētu izvairīties no nevajadzīgām izmaksām.

 

Foto: avots

Raksta turpinājums
1. Atspiesties ar roku uz ātrumkārbas pārslēdzēju.

Daudziem ir šāds paradums. Nevajadzētu tā darīt, labāk turēt stūri ar abām rokām. No šādas niecīgas, bet pastāvīgas slodzes kārbā, tāpat kā bārmeņa šeikerī, sajaucas sinhronizatori ar zobratiem, un tas pasliktina ātrumu pārslēgšanu.
2. Uzpildīt degvielu tikai tad, kad bāka tukša.

Kad mašīna stāv, degvielas bākā sakrājas mehāniski piemaisījumi, parādās nosēdumi. Šie netīrumi nokļūst degvielas sūknī, nodarot ļaunumu gan filtram, gan sūknim. Ziemā vajadzētu uzturēt vismaz pusi no degvielas bākas līmeņa, lai novērstu liela daudzuma kondensāta veidošanos. Ūdens bākā ziemā var būt par iemeslu bākas deformācijai un citām nepatikšanām.
3. Bieži piebremzēt.

Ievērot distanci un pārvietoties ar plūsmas ātrumu - to māca autoskolās. Bet ja jūs bez iemesla bieži piebremzējiet, tad esiet gatavi regulārai bremžu uzliku un disku maiņai. Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām uz ceļa, vajag laicīgi nomainīt bremžu caurules un sekot līdz bremžu šķidrumam.
4. Ignorēt nedabīgas skaņas.

Neliela čīkstēšana, neparasti trokšņi - tas ir signāls par sava veida traucējumiem. Daudzi ignorē šādus brīdinājumus un tad parasti ar auto kaut kas notiek pašā nepiemērotākajā brīdī. Ja mašīnai ir neparastas skaņas, vajag diagnosticēt un novērst problēmu.
5. Nelietojiet roku bremzi.

Ja jūs nogāzē vēlaties nolikt automašīnu ar automātisko kārbu, visa slodze gulstas uz pārnesuma kārbas izejas vārpstu. Lai veiksmīgi noliktu mašīnu nogāzē, turiet ar kāju bremžu pedāli, pārslēdziet kārbu stāvvietas režīmā, paceliet rokas bremzi un tikai tad lēnām atlaidiet bremžu pedāli.
6. Izspiest lielus apgriezienus no neiesildīta dzinēja.

Vairumam mūsdienu dzinēju nav vajadzīga iesildīšana. Bet vajadzētu atcerēties, ka nevajadzētu spiest vairāk par 2 tūkstošiem apgriezienu, kamēr rādītājs nav pacēlies līdz darba temperatūrai. Ja laukā grādi ir zem 0, vajadzētu pagaidīt 1 - 2 minūtes no dzinēja ieslēgšanas līdz kustības uzsākšanai.
7. Nogāzēs pastāvīgi turēt kāju uz bremzes.

Daudzi, braucot lejup,pastāvīgi tur kāju uz bremžu pedāļa, lai varētu jebkurā brīdī nobremzēt. Tas ir par iemeslu bremžu pārkaršanai un bremžu uzliku un disku nodilšanai. Tā vietā pārslēdziet uz mazāku pārnesumu, lai bremzēšana notiktu ar dzinēju.
Bonusā: Kāpēc jāpaskata mašīna no visām pusēm pirms aizslēgšanas.

Jauna zagļu metode - atvērt mašīnas ar monētas palīdzību. Viņi pasažiera pusē ieliek durvīs monētu, jo vadītāji reti pievērš uzmanību pasažieru durvīm, ja ir vieni. Vēlāk, kad slēgsiet mašīnu, breloks nostrādās, bet centrālā atslēga nenostrādās un mašīna paliks vaļā. Esiet uzmanīgi un piesardzīgi.
Patika raksts? Atbalsti Dope.lv, uzspied:

Saistītie raksti

Komentāri [0]

Nav neviena komentāra.
Lai pievienotu savu komentāru, Tev jāpieslēdzas.
  • Nākamā lapa nejaušā secībā
  • gangnam.lv